måndag, september 05, 2011

Som nam naa

Träningsvärk är väl bara för mesar eller hur var det?
Får väl med den teorin sälla mig till mesarna då jag inte hittar nå'n bra bortförklaring till värkande och stela muskler.

Veckan som gick var en ganska normal träningsvecka med två pass på gymet, två innebandypass och en golfrunda på över fem timmar. Ett par 7-8 kilometers-promenader kan väl läggas till listan också.

Skall man verkligen behöva ha träningsvärk då? Jag tycker inte det.
Det som saknas kanske är värme och regelbunden massage vilket gör underverk med en hårt arbetande kropp.

Eller är det helt enkelt så att när man passerat 50-strecket så skall man sluta med att fara runt och sporta. Det har man ju gjort i hela sitt liv så det kanske borde räcka.
Kanske är bättre att sätta sig ner i soffan och titta på Idol, Robinsson, Bingolotto eller vad det nu är som kan tänkas fylla livet.
Äta för mycket, dricka för mycket och helt enkelt bara ha det bra, om det nu är det som är att ha det bra?

Nä, det är nog inget för mig. Jag kör på som vanligt och veckan schema ser ut så här:
Mån: Vilstaspåret, 5 km
Tis: Gym, 2 tim
Ons: Innebandy, 1 1/2 tim
Tors: Gym, 1 tim alt. spåret 5 km
Fre: Gym, 2 tim
Lör: Innebandy, 1 1/2 tim
Sön: Vilodag, hahaha

Kommer jag och gnäller på det här viset nästa måndag,
säg bara, Som nam naa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar